Bazą projektu jest bezwypadkowe BMW E30 318i Coupe z ostatniego roku produkcji, czyli 1991r., w oryginalnym kolorze Diamantschwarz. Stan nadwozia, ważnych elementów nośnych jak podłużnice jest oryginalny i dobry. Auto  posiadam od 10 lat, było ono sprowadzone z Niemiec w 2007r. Samochód czysty, zadbany. Wnętrze także bardzo ładnie utrzymane.

Silnik s50b32 wraz z 6 biegową skrzynią biegów pochodzi z M3 E36, import z Anglii, auto dawca było po dachowaniu i miało zaledwie 70 albo 90tyś mil przebiegu na liczniku. Silnik zawsze pali „na dotyk”, chodzi równo o cicho jak nowy, podobnie skrzynia biegów chodzi jak nowa, co jest dość rzadkie w M3. Jest założone nowe sprzęgło z dociskiem (oryginały BMW, za które płaciłem 2300zł w ASO po rabatach). W silniku zmieniałem wszystkie gumy dolotowe i przepływomierz na nowy (Bosch). Sam na tym silniku nie zrobiłem więcej jak 15tyś km, także można powiedzieć jest nadal bardzo świeży jak na swój wiek. Spalanie bardzo niewielkie jak na sportowy silnik, w 100% mieście, przy rozsądnej jeździe 14,5 litra, to jest dokładnie jak 325i z silnikiem m20b25 które kiedyś miałem.

Szpera 3.25 (idealne sportowo-cywilne przełożenie do tej skrzyni i motoru), szpera po pełnej regeneracji (tarcze, uszczelnienia, łożyska)

Przekładnia kierownicza – model nowszej generacji od BMW E36 (mniej kręcenia kierownicą i precyzyjne prowadzenie). Przekładnia po pełnej regeneracji.

Nowe wydajne serwo hamulcowe.

Układ hamulcowy top liga, przygotowany do wysokich temperatur. Wszystkie tarcze i klocki nowe, tarcze EBC Turbo Groove nacinane, klocki EBC Red Stuff, wszystkie węże hamulcowe w metalowym oplocie firmy Goodridge. Przednie tarcze wentylowane, wszystkie zaciski hamulcowe po regeneracji. Pedał hamulca jest bardzo twardy i precyzyjny jak przystało na samochód wyczynowy.

Zawieszenie przód: Bilstein B8/ sprężyny Ap Federn -50mm twarde liniowe, amortyzatory utwardzone o 25% w autoryzowanym serwisie Bilsteina.

Zawieszenie tył Bilstein B8/sprężyny H&R -40mm niebieskie cieniowane twardość średnia, progresywna.

Autem jeździ się lepiej jak nowym, podczas jazdy jest wrażenie że samochód waży 300kg i że można nim zrobić wszystko. Przy naciśnięciu na gaz, na dowolnym biegu, nawet szóstym, auto idzie do przodu jak opętane. Samochód nie lubi mocno dziurawych dróg przez wzgląd na twarde zawieszenie i niskie opony.

Cały swap i wszystkie regeneracje były wykonane we firmie PUZ, specjalizującej się w marce BMW (oprócz wydechu i regeneracji zacisków hamulcowych). Jest to ważne, ponieważ przeróbki wykonywały osoby z wiedzą i doświadczeniem w wymianach silników i tuningu BMW.

Układ wydechowy ze stali szlachetnej wykonany w całości, z tłumikami, przez Pana Wojciecha Lutomskiego we firmie EL TEC w Warszawie. Układ wydechowy posiada piękną adaptację pod oryginalne  barany silnika M3, X-pipe, dużą średnicę bez strat na całej długości, bodajże 2x 2,5cala o ile dobrze pamiętam. Układ wydechowy pomimo swojej obszerności się zmieścił i jest bardzo precyzyjnie wpasowany w podwozie starej generacji i bardzo dobrze spełnia swoją rolę. Dźwięk niezależnie od obrotów jest piękny, a powyżej 4500 powala i powoduje przerażenie w oczach pasażerów.

Kierownica Hartge, rarytas tuningowy BMW z lat 80. Zachowana w świetnym stanie, trudna do zdobycia w takim stanie. Gałeczka skórzana Hartge, mam słabość do tego kompleciku.

Uniwersalne sportowe fotele Recaro w stanie bdb, wysoki model, posiadają nast. Opcje:

-elektryczne pompowanie lędźwi -regulacja

-elektryczne pompowanie krzyża – regulacja

-elektryczne pochylanie oparcia

-elektryczna reg. wysokości przodu siedziska

-elektryczna reg. wysokości tyłu siedziska siedziska

-manualna regulacja opięcia boczków w biodrach

-manualna regulacja podudzia – wysuwanie

-podgrzewanie siedziska

-chłodzenie siedziska

-podłokietnik składany

Koszt takiego nowego fotela to usd3500/szt.

Audio wysokiej jakości JVC USB/MP3, wszystkie 4 głośniki nowe Alpine 2-way, okablowanie Oehlbach oraz QED. Złocone zaciski głośnikowe, specjalne okablowanie zasilające radia, dodatkowa pełna instalacja pod Ew. dowolny współczesny wzmacniacz w bagażniku. Antena markowa BERU z elastycznym masztem. Dźwięk w samochodzie jest bardzo ładny, ponieważ mam hopla na tym punkcie.

Co jest jeszcze do zrobienia:

-Kanapa tylna prosi się o obszycie na czarny kolor

-Elektryka w prawym lusterku nie działa

-Podwozie jest do odnowienia konserwacji, było już to robione przeze mnie 7lat temu, także nie jest źle, jednak czas robi swoje i trzeba niektóre miejsca pooczyszczać i zakonserwować lub pomalować.

-Uszczelki pokrywy zaworów i uszczelki śrub pokrywy zaworów będą do wymiany ponieważ są już stare i silnik trochę poci po ostrzejszej jeździe

-2 przewody hamulcowe (rurki) są do wymiany z powodu rdzy na nich

25 września 2018 wymieniłem olej, filtr oleju, sprawdzenie geometrii, zbieżność.

Projekt jest mocno doinwestowany we wszystkie układy, właściwie ukończony. Wymagająca osoba powie że ukończony na 95%.  Auto jest do jeżdżenia i sprawiania sobie przyjemności od zaraz.

Zdjęcia są surowe z aparatu bez żadnej obróbki.

Tel.  602 127 502

(Koniecznie poinformuj, że dzwonisz z portalu OtoClassic.pl)

bmw e30 m3

Podobne oferty