To wyjątkowy przedstawiciel generacji luksusowych limuzyn zaprezentowanych jesienią 1969 roku (08.1969 – 09.1972). Zastąpił w ofercie wcześniejsze modele serii W111/W112, popularne „skrzydlaki” (niem. Heckflosse – dosłownie: tylne skrzydło). Tym samym stał się następną, trzecią generacją prestiżowej Klasy S (jeszcze wówczas nieformalnej ponieważ oficjalne oznaczenie „S” pojawiło się dopiero na nadwoziu modelu W116 – następcy W109). Mercedes W109 300SEL

Nadwozie W109 zostało zaprojektowane przez francuza Paula Bracqa. Jest ono pozbawione popularnych na początku lat 60tych zakończeń tylnych kantów nadwozia, przypominających skrzydła. Zrywa tym samym z designem serii W111/W112. Inny jest także dach – już nie zaokrąglony, lecz płaski i optycznie poszerzający samochód. Większa jest również powierzchnia szyb. Poza tym, nadwozie jest nieco niższe (6 cm) i minimalnie szersze (1,5 cm), niż u jego poprzednika.

Konstrukcja modelu W109 obfitowała w wiele zaawansowanych rozwiązań tj. pneumatyczne samopoziomujące zawieszenie, wspomaganie kierownicy, deska rozdzielcza wykończona szlachetnym drewnem , hamulce tarczowe przy wszystkich kołach czy też elektrycznie otwierane szyby. Większy (o 10 cm) rozstaw osi – nadwozie „wydłużone” z myślą o komforcie pasażerów tylnej kanapy (oznaczenie „L” – z języka niemieckiego lang, czyli – długi).

Nadwozie: 109.056/12-00003 6

Typ/model: 300SEL/9 3.5

Silnik: typ M116, wtrysk, V8, 3499 cm³, 200 KM

 

(Koniecznie poinformuj, że dzwonisz z portalu OtoClassic.pl)

 

Podobne oferty