SKODA OCTAVIA SUPER typ 993
rok produkcji: 1962

Pojazd bez zmian konstrukcyjnych, po kompleksowej renowacji.

OPIS I CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA:
Skoda Octavia Super typ 933 produkowana w latach 195 – wyświetl numer – jest przeznaczona do przewozu 5-ciu osób, posiada nadwozie stalowe dwudrzwiowe zamknięte na ramie centralnej z poprzeczkami. Pojazd napędzany jest silnikiem benzynowym, czterosuwowym, czterocylindrowym, górnozaworowym (dwa zawory na cylinder), o pojemności 1221 ccm, rozwija moc 34,6 kW – 47 KM.

Długość: 4065 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1430 mm
Rozstaw osi: 2390 mm
Rozstaw kół prz/tył: 1200 / 125 mm
Prześwit: 175 mm
Ciężar: 920 kg
Max. ciężar: 1270 kg

– NADWOZIE:
Stalowe zamknięte dwudrzwiowe. Fotele przednie dzielone, tylne typu kanapa, szyby przednia i tylna bez podziału. Profilowane. Fotele z możliwością utworzenia 2-ch łóżek poprzez rozłożenie przednich i tylnych oparć. Deska rozdzielcza z trzema okrągłymi wskaźnikami. Ogrzewanie wnętrza od nagrzewnicy zasilanej płynem chłodzącym. Kolumna kierownicza po stronie lewej, przycisk sygnału dźwiękowego – pierścień centralny, po prawej stronie kolumny dźwignia zmiany biegów. Dźwignie sterujące nożne – układ klasyczny od lewej: sprzęgło, hamulec, przyspiesznik. Rękojeść hamulca ręcznego pod deską rozdzielczą po stronie lewej.

– SILNIK:
Benzynowy umieszczony z przodu osiowo, czterocylindrowy, czterosuwowy, górnozaworowy, chłodzony cieczą, obieg wymuszony pompą wirnikową, sterowanie termostatem, zasłona chłodnicy sterowana ręcznie (pojemność układu 6 litrów). Smarowanie ciśnieniowe obiegowe, pompa zębata. Zasilanie paliwem od pompy przeponowej, zbiornik paliwa pod tylnym lewym błotnikiem (30 l), gaźnik pojedynczy typu JIKOV 32 SOPb. Wałek rozrządu w bloku silnika, napęd łańcuchem jednorzędowym.
Pojemność skokowa: 1221 ccm
Moc KM/kW: 47 / 34.6

PRZENIESIENIE NAPĘDU:
Sprzęgło suche jednotarczowe, średnica tarczy 200mm. Skrzynia przekładniowa 4-ro stopniowa, koła czołowe o uzębieniu skośnym, 4 biegi + wsteczny. Napęd na oś tylną.

ZAWIESZENIE:
Przednie: niezależne, podwójne wahacze, sprężyny spiralne, amortyzatory hydrauliczne, stabilizator poprzeczny. Tylne: niezależne, łamane osie, poprzeczny resor piórowy, amortyzatory hydrauliczne. Koła jezdne z obręczami stalowymi 4J X 15”, ogumienie 5,90 X 15”.

UKŁAD HAMULCA:
Hamulec zasadniczy hydrauliczny, jednoobwodowy, bez wspomagania typ bębnowo – szczękowy. Hamulec pomocniczy typu mechanicznego na oś tylną, linki – rozpieraki.

UKŁAD KIEROWNICZY:
Przekładnia ślimakowa, drążki zewnętrzne z końcówkami. Pojemność oleju w przekładni: 0,16 litr.

UKŁAD ELEKTRYCZNY:
Napięcie znamionowe 12 V, polaryzacja (+) na masie, akumulator min. 35 Ah, zapłon bateryjny, prądnica prądu stałego PAL – Magneton, rozrusznik PAL 0,8KM.

STAN ZACHOWANIA I POTRZEBY KONSERWATORSKIE:
Pojazd zachowany jest w stanie oryginalnym, w 2009r. przeszedł kompleksową restaurację, z zachowaniem wszelkich wymogów sztuki odbudowy pojazdów zabytkowych. Nadwozie – po kompleksowych naprawach blacharsko – lakierniczych stan b. dobry. Elementy chromowanego – po profesjonalnej odnowie powłok, stan kompletny. Tapicerka i obicia wewnętrzne – nowe w kolorze jasnego brązu. Utrzymano autentyczny rysunek przeszyć tapicerskich na fotelach i obiciach. Deska rozdzielcza, zegary, koło sterownicze – kompletne, oryginalne, odnowione.
Podwozie – rama, elementy zawieszenia, układu kierowniczego po piaskowaniu i lakierowaniu stan b. dobry. Silnik, przeniesienie napędu – po przeglądzie, weryfikacji części, stosownych wymianach. Układ hamulcowy po regeneracji.

OPINIA POLSKIEGO ZWIĄZKU MOTOROWEGO:
Pojazd jest w najdrobniejszym szczególe oryginalny i autentyczny. Stan zachowania bez modernizacji i zmian konstrukcyjnych odpowiada specyfikacji modelu 993 z roku 1962. Należy zaliczyć go do kategorii pojazdów zabytkowych o dużej wartości kolekcjonerskiej.

STOPIEŃ ORYGINALNOŚCI: 98%

.
Bardzo dobry stan ogumienia!

PREZENTACJA ZBLIŻONEGO EGZEMPLARZA:

.
Posiadam wiele oryginalnych części. Wszystkie widoczne na zdjęciu. Chętnie sprzedam w pakiecie.